#10 Sobota z księżną Dianą

"Lata cierpienia"
"Myślę, że wielu ludzi próbowało mi pomóc, bo wiedzieli, że dzieje się źle, ale nigdy się na nikim opierałam. Żaden z członków mojej rodziny o niczym nie wiedział. Moja siostra Jane, po pięciu latach swojego małżeństwa, zajrzała do mnie, żeby sprawdzić jak się mam.
fanpop.com
Miałam na sobie sweter z dekoltem w serek i szorty. A ona zapytała: "Księżniczko, co to za ślady na twojej klatce piersiowej?". Odparłam: "Oh, nic takiego". Ale ona naciskała: "Co to jest?". Dzień przedtem chciałam o czymś z Karolem porozmawiać. A on nie chciał mnie słuchać, powiedział, że znowu przesadzam. Więc chwyciłam z jego toaletki scyzoryk i pocięłam się na piersiach i na udach. Było mnóstwo krwi, a on kompletnie na to nie zareagował.
pinterest.com
(O próbach samobójczych) Biegałam dookoła z nożem do krojenia cytryny, z tym ząbkowanym ostrzem. Byłam zrozpaczona. Wiedziałam, co się ze mną dzieje, ale nikt z mojego otoczenia mnie nie rozumiał. Potrzebowałam wypoczynku, żeby ktoś w domu się mną opiekował i żeby ludzie zrozumieli to moje cierpienie i udrękę. To był rozpaczliwy krzyk o pomoc. Nie jestem rozpieszczona- ja po prostu potrzebowałam czasu, aby się zaadaptować do mojej nowej roli. Nie wiem co mój mąż jej (królowej) mówił. Z pewnością powiedział jej o mojej bulimi, a ona wszystkim o tym opowiedział, i to była przyczyna, dla której nasze małżeństwo się rozpadło- choroba łaknienia Diany, która musi być taka trudna dla Karola!
pinterest.com
To się stało podczas Expo ( w Kanadzie), gdzie zemdlałam. Pamiętam, że nigdy przedtem nie zemdlałam. Spacerowaliśmy dookoła przez cztery godziny, bez żadnego jedzenia, a prawdopodobnie nie jadłam wtedy od kilku dni. Mówię o jedzeniu, które by w moim żołądku pozostało. Pamiętam, że chodziliśmy dookoła,a ja czułam się naprawdę okropnie, bo myślałam- pomyśl sobie, że marudzę. Położyłam na rękę na ramieniu mojego męża i powiedziałam: "Kochanie, chyba zaraz zemdleję", i osunęłam się na podłogę.
Zaraz potem David Roycroft i Anne Beckwith-Smith(królewscy asystenci), którzy byli wtedy z nami, zaprowadzili mnie do pokoju. A mój mąż udzielił mi nagany. Powiedział, że mogłam zemdleć dyskretniej, za zamkniętymi drzwiami. To wszystko było bardzo ambarasujące. Mój argument był taki, że nic nie wiem o zemdleniach. Wszyscy byli bardzo zaniepokojeni. Zemdlałam w sekcji amerykańskiej. Kiedy David i Anne poprowadzili mnie do pokoju, Karol kontynuował zwiedzanie. Po prostu mnie zostawił. Znalazłam się znowu w tym pokoju hotelowym w Vancouver i wypłakiwałam sobie oczy...Przyszedł lekarz i powiedziałam mu, że mam torsje...
itrl.co
To było bardzo dziwne. Po prostu czułam się fatalnie. Wiedziałam, ze pierwszy atak bulimii nastąpił w klika dni po naszych zaręczynach. Mój mąż, położył rękę na mojej talii i powiedział: "Oh, jesteśmy w tym miejscu trochę zbyt zaokrągleni, czyż nie?"- i coś się wtedy zaczęło- no i sprawa Camilli. Byłam zrozpaczona, zrozpaczona. Pamiętam, kiedy pierwszy raz wywołałam torsję. Byłam nawet jakoś podekscytowana, bo myślałam, że to uwolni napięcie. Kiedy pierwszy raz mierzyłam moją ślubną suknię, miała 75,5 cm w talii. A w dzień ślubu- 59,5 cm. Od lutego do lipca bardzo się "skurczyłam". Nie do poznania.
ibitimes.com
Więcej zdjęć księżnej Diany...
fanpop.com
onedio.com
onedio.com
indulgy.com
***
Cytaty Lady Di...

- "Chciałabym być królową w ludzkich sercach, ale nie widzę się jako królowa tego kraju."

-"Czuję się bardziej związana z ludźmi z dna, niż tymi ze szczytu i oni (rodzina królewska) nie może mi tego darować."

-"W jednej chwili byłam nikim. W następnej byłam księżną Walii, matką, zabawką mediów i członkiem tej rodziny, a to stanowczo za dużo do zniesienia dla jednego człowieka."

-"W tym małżeństwie było nas troje, więc było trochę tłoczno."
***
"Kiedy Diana, księżna Walii, 31 sierpnia 1997 roku w Paryżu wraz z Dodim al Fayedem wsiadała w środku nocy do ciężkiego mercedesa, aby ujść czyhającym na nią reporterom, nie wiedziała, że zmierza ku nieśmiertelności. Ta najczęściej fotografowana kobieta świata, była małżonka brytyjskiego następcy tronu, prześladowana na każdym kroku przez sforę żądnych sensacji dziennikarzy, na skutek niespodziewanej śmierci stała się bohaterką, królową serc. Jej postać nie ma podobnych sobie w całej historii Anglii."



/G


Powyższy fragment pochodzi z książki pt. "Diana. Moja historia" autorstwa Andrew'a Morton'a, którą serdecznie wszystkim polecamy.



Źródło cytatów i notki podsumowującej:KLIK


Komentarze

Popularne posty